بلاگ

نکاتی در مورد صندلی اداری مناسب

پیدا کردن یک صندلی اداری مناسب که با توجه به بودجه شما مناسب باشد یک سرمایه گذاری در راستا سلامتی و بهروری کارمندان شما است.

در این مقاله ما قصد داریم تا با استفاده از نظر دکتران و تحقیقات ارگونومیک شما را در شناخت یک صندلی اداری مناسب کمک کنیم.

 صندلی اداری دارای پشتیبان کمری

 صندلی های اداری برای بالا بردن راندمان و کاهش زمان تلف شده به خاطر درد بدنی بسیار مهم هستند. صندلی اداری مناسب باید راحت باشد و پشتی آن باید تمام بدن را پوشش دهد. آنها باید بتوانند در چند پوزیشن مناسب تنظیم شوند که باید شامل موارد مراقبت از کمر، قد و تکیه گاه مناسب باشند.

 صندلی اداری مناسب دارای نشیمن گاه آبشاری

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه پیتسبورگ انجام شده است صندلی اداری مناسب در جلوی نشیمن گاه خود دارای حالت آبشاری یعنی مدلی که در جلو نشیمنگاه یک حالت محنی رو به پایین دارد است.این کار باعث می شود که زانوهای شما خسته نشوند.همچنین نشیمنگاه باید یک حالت شکل پذیر داشته باشد تا وزن وارده را پخش کند و برای نشستن راحت باشد. لبه نشیمنگاه باید نرم و انعطاف پذیر باشد تا از وارد شدن فشار به باسن و ران جلوگیری کند. انتهای نشیمن گاه هم باید راحت در استفاده باشد.

 مفاصل شما باید در زاویه 90 باشند

 یک راه برای مشخص شدن این که یک صندلی اداری مناسب شما نیست این موضوع است که لگن، زانو و ساق شما در زاویه 90 درجه راحت نیستند.
اگر لگن شما در زاویه 90 درجه راحت نیست به این دلیل است که صندلی یا کوتاه یا بلند است.همین مسئله در مورد زانو و مچ پای شما هم صادق است. تمام مفاصل شما باید در زاویه 90 درجه راحت باشد.

 تنفس و راحتی پوست شما

اگر قرار است که کل روز را بر روی یک صندلی بنشینید یک صندلی باید برای پوست شما هم مناسب باشد.شما نمی خواهید که بعد از نشستن بر روی یک صندلی دچار خارش، سوزش یا هر چیزی که باعث گرم شدن بیش از حد شما میشود بشوید. پس باید برای شما خیلی مهم باشد تا صندلی را انتخاب کنید که برای پوست شما هم مناسب باشد.

صندلی اداری شما باید تنظیم پذیر باشد

 یکی از ویژگی های صندلی اداری مناسب این است که بتواند در هر جهتی تنظیم پذیر باشد.صندلی اداری باید درجهات عمودی و در جهات جلو و عقب قابل تنظیم باشد. این خیلی مهم است که حالت بدن شما در وضعیتی مناسب قرار گیرد اگر که قرار است که کل روز را بر روی یک صندلی اداری بنشینید.

 تنظیم صندلی اداری باید خیلی راحت انجام پذیرد

تنظیم صندلی اداری باید بدون نیاز به یک وسیله خاص صورت پذیرد به طوری که فرد به راحتی بتواند آن را هر وقت که لازم دانست تنظیم کند. موقع خرید یک صندلی این نکته را در نظر داشته باشید و حتی از این که یک صندلی را در هنگام خرید امتحان کنید ترسی نداشته باشید. دستیابی به این مسائل که شاید در ابندا ساده و بی ارزش به نظر برسد بسیار مهم است و گاهی اوغات در نظر داشتن همه این موارد در حین خرید کار سختی میشود پس دقت کنید!

صندلی اداری باید در هر حالتی شما را حمایت کند

یک صندلی اداری مناسب باید شما را در حالتی که نشستید حمایت کند. این خیلی خوب است که گاهی روی صندلی لم دهید، اما بیش از حد انجام این کار باعث ایجاد گردن درد در شما می شود به این دلیل که ممکن است شما بخواهید یک دید مناسب از مانیتور یا کاری که انجام می دهید داشته باشید.

یک صندلی اداری باید از کمر شما در حین کار حمایت کند

اگر نشیمنگاه صندلی اداری خیلی بزرگ باشد یا خیلی بالا باشد، شاید تکیه گاه مناسبی داشته باشد اما باز هم کارمندان ممکن است در معرض دردهای مفصلی قرار گیرند. دلیل این امر این است که آنها نمیتوانند از ویژگیهای مناسب تکیه گاه بهره مناسب را ببرند. خیلی از کارمندان به جای این که تکیه دهند به جلو خم میشوند تا بتوانند پاهایشان را بر روی زمین قرار دهند. به همین دلیل ستون فقرات در شکل و وضعیت نامناسبی قرار میگیرد به نحوی که فشار مضاعفی به دیسک ها وارد میشود.

صندلی اداری مناسب شما را به حرکت کردن تشویق میکند

حرکت و صندلی اداری مناسب که شما را به آن تشویق میکند، باعث میشوند که خون و اکسیژن به طور مناسب در گردش باشند.یک صندلی اداری خوب نه تنها در هنگام نشستن راحت است بلکه شما را دعوت به حرکت میکند و در هنگام حرکت بر روی آن به شما حمایت لازم را میدهد. پس دفعه بعد که یک صندلی را امتحان میکردید از آن یک تست رانندگی هم بگیرید!

شانه و بازو فراموش نشود

طبق مصاحبه های انجام شده از کایروپراکتیک ها مشخص شد یکی از ویژگی های یک صندلی خوب
احساس راحتی در بازوان و شانه است.

طبق گفته دکتر تنبرگ:« یکی از راه های شناخت یک صندلی اداری نامناسب این است که برای قرار گیری آرنج
بر روی دسته صندلی شما باید شانه های خود را بالا نگه دارید.»

این خیلی مهم است که دست های شما در هنگام قرار گیری در وضعیت خواسته شده راحت باشند
تا از وقوع درد در این اعضا جلو گیری شود.

5 نکته که نشان میدهد صندلی اداری شما نیاز به تعویض دارد

مشخص کردیم که صندلی اداری مناسب دارای چه ویژگی هایی میباشد حال میخواهیم نکاتی را به شما عرضه داریم که نشان دهنده این است که آیا صندلی اداری کنونی شما نیاز به تعویض دارد یا خیر!

  •  به بدن خودتان نگاه کنید  اگر درد دارید صندلی اداری شما باید عوض شود

دکتر اسکات این طور بیان میکنند که بدن ما برای تحمل کردن یک وضعیت در زمان طولانی طراحی نشده است. درد راحت ترین راحی است که بدن شما به شما میگوید صندلیتان نیاز به تغییر دارد. یک صندلی اداری مناسب میتواند برای شما راحتی به ارمغان بیاورد اما اگر بعد از مدتی جایگزین نشود میتواند بی اثر شود.

  •  صندلی خود را هر 5 سال تعویض کنید

دکتر تنبرگ به این نکته اشاره کردند که:« صندلی اداری شما باید هر 5 سال تعویض شود. این کار باعث میشود که کوسن ها به اندازه کافی قدرتمند باشند و به اندازه کافی از شما حمایت کنند تا بیش از حد به درون صندلی کشیده نشود یا به بیان دیگر باعث شوند که شما در هنگام نشستن خم شوید.

  •  اگر به نظر میرسه که از دست رفته پس از دست رفته

اگر به نظر میرسه که صندلی اداره شما خراب شده یا پارچه آن پاره شده است اگاه باشید که این از دست رفتگی حالت صندلی شما در حالت خود شما نیز تاثیر میگذارد.
حتی پارگی هایی در بالشتک صندلی هم میتواند بر حالت نشستن شما تاثیر بگذارد.  شاخص هایی که یک فرد میتواند متوجه شود که به صندلی
جدید نیاز دارد این است که صدماتی مانند پارگی یا خراش بر روی صندلی اتفاق افتاده است که باعث میشود صدماتی هم به خود فرد وارد شود.

  •  صندلی اداری شما دیگر از کمر شما محافظت نمیکند

اگر تکیه گاه صندلی شما دیگر از مهره های ستون فقرات شما حمایت نمیکند یا حتی اصلا دیگر تکیه گاه ندارد پس زمان تعویض فرا رسیده است.

 اگر صندلی اداری شما حمایتی از کمر شما نداشته باشد پس این امر باعث میشود تا شما به سمت جلو خم شوید و این یعنی این که کمر شما درتلاش است تا شکل ستون فقرات شما را از حالت طبیعی خود تغییر دهد.این عمل باعث میشود که به دیسک های شما فشار وارد شود و خون رسانی به سلولهای نخاعی سخت شود.»

  • اگر صندلی اداری شما حالت خوبی برای نشستن را برقرار نمیسازد

بر اساس American Chiropractic Association یک حالت بدن مطلوب به این شکل است:

  1. پاهای شما را بر روی زمین نگه میدارند و یا بر روی یک زیر پایی مناسب قرار میدهند
  2. یک فاصله کوچک بین لبه نشیمنگاه و پشت ساق شما فراهم میکنند
  3. ساق های شما هم سطح یا در پایین باسن و لگن شما قرار میگیرند
  4. یک حالت مطلوب برای کمر و پشت شما فراهم میکنند تا استراحت لازم را داشته باشند
  5. از نشستن به یک صورت برای بلند مدت جلو گیری میکنند

امیدواریم که در حین خرید یک صندلی اداری و مبلمان اداری از شرکت نوژن این موارد را درنظر داشته باشید تا بتوانید به خواست خود برسید.

 

2 دیدگاه در “نکاتی در مورد صندلی اداری مناسب

  1. شاپری گفت:

    مطلب خوبی بود

    فروشگاه تهلوکس

    1. Admin-Nujan گفت:

      ممنون از توجهتون سپاسگزاریم که مارو دنبال میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *