بلاگ

صندلی دانش آموزی یا محصلی

صندلی دانش آموزی

صندلی دانش آموزی که به آن صندلی محصلی، آموزشی یا صندلی دانشجویی نیز گفته می شود بیشترین کاربرد آن در مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها می باشد. به دلیل طراحی خاص این نوع صندلی که نشانه بارز آن وجود میز تحریر کوچکی در قسمت دسته است.
همانطور که می دانید دانش آموزان زمان زیادی را در کلاس درس می گذرانند و خرید صندلی محصلی یکی از نیازهای کلاس های درسی می باشد. از فروشگاه های معتبر که تولید کننده مبلمان اداری و تجهیزات اداری هستند راحت تر می توانید تهیه نمایید. تامین لوازم و تجهیزات آموزشی استاندارد برای کلاس های درسی باعث می شود کلاس برای دانش آموزان محیطی راحت و شاد باشد و هم اینکه یادگیری دروس برای آن ها دلپذیر باشد.

صندلی دانش آموزی استاندارد

برای استاندارد بودن این نوع صندلی اداری لازم است که برخی اصول طراحی در آن رعایت شده باشد. به طور مثال صندلی دانش آموزی باید به گونه ای باشد که پای فرد محصل هنگام نشستن روی آن به طور کامل روی زمین قرار بگیرد. تذکر اینکه این نوع صندلی برای دانش آموزان ابتدایی که جثه کوچکی دارند مناسب نمی باشد. در حالت استاندارد و ایده آل این نوع صندلی باید متناسب با میانگین قد و وزن افراد منطقه یا کشور تولید شود. از مواردی که در زمان خرید صندلی دانش آموزی باید توجه داشت که صندلی تولید داخل و با معیار و اطلاعات آنتروپومتری ایرانی تولید شده باشد.

صندلی دانش آموزیاهمیت استفاده از صندلی محصلی

در مدارس کشور اغلب میز و نیم کت ها یا صندلی های فاقد استاندارد های لازم استفاده می شود که در مدت زمان طولانی صدمات جبران ناپذیر به بدن شخص از جمله کمر و ستون فقرات وارد می کند. به دلیل اینکه زمان استفاده از این صندلی طولانی است باید از جهت مقاومت، استحکام و هم از لحاظ رعایت اصول ارگونومی دارای استاندارد باشد.

کاربری جدید صندلی دانش آموزی

تصور ذهنی مردم از صندلی محصلی یک صندلی چوبی و فلزی سفت و سخت با یک جای دسته پهن که امروزه علاوه بر این دسته پهن که می توان باز و بسته کرد نکات دیگری در طراحی و تولید این محصول لحاظ شده است تا تجربه ی کاربری آن ارتقا پیدا کند.
امروزه از کفی فوم سرد که به شدت به کاربر احساس راحتی بهتری می دهد استفاده می شود. وجود یک طبقه در زیر کفی برای اینکه کیف یا کتاب و وسایل اضافی خود را قرار دهید طراحی شده است. پشتی پلاستیکی با درصدی انحنا برای حمایت از کمر و اندکی انعطاف پذیری و نرمی نیز از دیگر گزینه‌هایی است که می‌تواند تجربه‌ی نشستن در کلاس را بهبود ببخشد. صندلی‌های دانشجویی استاندارد باید تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم را داشته باشند.

صندلی دانش آموزیکلام آخر

صندلی دانش آموزی به دلیل اینکه فرد محصل زمان طولانی را بر روی آن می نشیند و در کلاس حضور دارد باید به گونه ای باشد که آسیب های جسمی جبران ناپذیری را به دانش آموزان وارد نکند. از همین روی ضروری است که مدارس و آموزشگاه ها نسبت به خرید صندلی محصلی مناسب اقدام نموده و در زمان خرید به ابعاد و امکانات و رعایت اصول ارگونومی آن توجه داشته باشند.

مجموعه نوژن از تولید کنندگان پارتیشن اداری و مبلمان اداری با ارائه مدل های از صندلی دانش آموزی در خدمت مشتریان عزیز می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *