بلاگ

صندلی اداری طبی و ویژگی های آن

صندلی اداری طبی

یکی از بهترین صندلی‌ های اداری که بسیاری از کارفرمایان در چیدمان دکوراسیون محل کار خود و برای کارکنان خود انتخاب می‌کنند، انواع صندلی اداری طبی است که در ادامه به بررسی ویژگی‌ های آن و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

امروزه بسیاری از کارمندان بیشترین وقت خود را در شرکت‌ها و ادارات گذرانده و مشغول به فعالیت بوده و می‌توان گفت که محل کار به‌عنوان خانه دوم آن‌ها شناخته می‌شود. بسیار روشن و واضح است که سلامت کارمندان به دلیل زمان فعالیت طولانی آن‌ها در مراکز اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و کارفرمایان باید توجه بسیار زیادی در این رابطه داشته باشند. زیرا کارمندان مدت‌ زمان طولانی را بر روی صندلی‌های اداری و پشت میزهای اداری نشسته و از این را جلوگیری از آسیب سلامت آن‌ها بسیار مهم است. صندلی اداری یکی از ملزومات مهم در دفتر کاری بوده و یکی از خصوصیاتی که در انتخاب و خرید صندلی‌های اداری بسیار اهمیت دارد، طراحی استاندارد و اصولی آن جهت حفظ سلامت کارکنان و کارمندان است.

صندلی اداری طبی چیست؟

صندلی‌های اداری طبی جزو مبلمان اداری است که تمامی استانداردهای لازم را داشته و افراد با نشستن بر روی آن‌ها آسیبی به بدنشان وارد نمی‌شود. این صندلی‌های اداری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین فشار را به بدن شخص وارد کرده و حس آرامش و راحتی را برایشان فراهم می‌کند. طبق آمارهای اخیر اکثر آسیب‌هایی که به ستون فقرات و عضلات کارکنان وارد می‌شود، به دلیل نشستن نامناسب آن‌ها و همچنین صندلی‌هایی است که فاقد طراحی‌های استاندارد می‌باشد.

 شکل و ظاهر صندلی طبی اداری باید به‌گونه‌ای باشد که با فرم و شکل بدن افراد تطابق داشته و به سیستم استخوان آن‌ها آسیبی وارد نکند و فرد در هنگام فعالیت دچار خستگی نشود. صندلی‌های طبی اداری به‌عنوان صندلی‌های ارگونومیک نیز شناخته ‌شده و ارگونومی شاخه‌ای از مهندسی است که به‌دنبال تعاملی ایمن بین صندلی و انسان شناخته می‌شود. این نوع از صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که از اندام‌های مختلف افراد در هنگام نشستن مراقبت کرده و وضعیت راحتی در هنگام نشستن در بدن را ایجاد می‌کنند.

مزایای استفاده از صندلی طبی اداری

از جمله فواید استفاده از صندلی اداری طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده تا ساعت‌های طولانی بدون ایجاد خستگی در بدن افراد
  • تکیه گردن افراد به قسمت گردنی صندلی‌های اداری طبی و جلوگیری از گرفتگی آن
  • احساس راحتی کارکنان در ساعات طولانی استفاده از صندلی‌های طبی
  • دسترسی آسان به یک صندلی‌ استاندارد با مناسب‌ترین قیمت
  • عدم انقباض خون در پای افراد و گردش خون صحیح

مشخصات یک صندلی اداری طبی

یک صندلی اداری طبی را با مشخصات و ویژگی های زیر بشناسید.

  • نشیمنگاه

یکی از مهم‌ترین نکات اصلی در هنگام خرید صندلی‌های طبی، توجه به‌ راحتی و استاندارد بودن قسمت نشیمنگاه آن‌ها است‌. بهترین صندلی طبی اداری، صندلی است که فرد در هنگام نشستن بر روی آن پای او به‌ راحتی بر روی زمین قرار گرفته و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و تناسب میان قسمت پایین‌ تنه با سطح زمین برقرار شده و به‌ راحتی به زمین برسد.

قسمت نشیمنگاه صندلی طبی باید دارای اصطکاک مناسبی بوده و از لیز خوردن و لرزش بدن از روی صندلی جلوگیری نماید. همچنین پارچه به‌ کار رفته در ساخت این صندلی‌ها باید طوری انتخاب شود که قابلیت تنفس بالایی داشته تا از تعریق بدن فرد جلوگیری نماید.

  • بالشتک

استانداردترین صندلی اداری طبی دارای بالشتک‌ های طبی هستند که به‌طور معمول جنس آن‌ها از مواد پلی اورتان و فوم بوده و با توجه به میزان دمای بدن فرد و وزن طراحی‌شده و ساخته می‌شود.

  • تکیه‌ گاه

در هنگام انتخاب و خرید انواع صندلی اداری ارگونومیک حتما به قسمت تکیه‌گاه آن توجه نمایید. تکیه‌گاه به قسمت پشتی صندلی‌های اداری گفته‌شده و در صندلی‌های طبی این قسمت دارای قابلیت تنظیم می‌باشد. تنظیم تکیه‌گاه صندلی‌های طبی سبب ایجاد آرامش و راحتی ستون فقرات کارکنان شده و طوری طراحی‌شده است که منحنی کمر فرد را پوشش داده و مشکلی برای ستون فقرات آن به وجود نیاورده و از گردن درد و کمردرد جلوگیری می‌کند.

  • تکیه‌ گاه بازو و دست‌ ها

قسمتی از صندلی‌های اداری دارای تکیه‌گاه برای بازوان کارکنان است که در این صندلی‌ها قسمت تکیه‌گاه بازو نزدیک به بدن طراحی‌شده و با تکیه دادن بازوان به این قسمت‌ها، بدن در حالت متناسبی قرار گرفته و سبب ایجاد آرامش عضلات و همچنین گردن و سر می‌شود.

کارفرمایان باید در هنگام انتخاب صندلی‌های اداری طبی به ارتفاع دسته‌های این صندلی توجه داشته و این نکته را نیز در نظر داشته باشند که دسته‌ها باید دارای قابلیت تنظیم بوده و کارمند بتواند دسته ها را هماهنگ با ارتفاع صندلی تنظیم کرده و از کشیده شدن عضلات و شانه‌ ها جلوگیری نماید.

  • چرخ صندلی

بهترین صندلی‌های اداری طبی باید از چرخ روان مناسبی برخوردار بوده که در مواردی که ضرورتی برای برخاستن کارمند از روی صندلی وجود ندارد، بتواند توسط آن در محیط کاری خود جابه‌جا شود. همچنین بهترین صندلی‌های اداری طبی باید قابلیت حرکت بر روی سطوحی مانند موکت را نیز داشته باشند.

انواع صندلی‌ اداری طبی

در میان تمامی صندلی‌های اداری، نوع طبی یا ارگونومیک آن‌ها بهتر بوده و با بدن افراد سازگارتر است و این صندلی‌ها دارای انواع مختلفی هستند.

  • صندلی کارمندی

در هنگام تولید صندلی‌های طبی برای کارمندان، طراحی آن‌ها با توجه به فعالیت کارکنان با رایانه و پشت‌ میز نشینی آن‌ها انجام می‌شود. در این مدل از صندلی‌های طبی، سعی بر این است که تقسیم وزن بدن افراد بین زانو و بالشتک‌ های صندلی کارمندی رعایت شده و از کشیدگی کمر کاسته شود. صندلی اداری طبیعی کارمندی از لحاظ ظاهری همانند صندلی مدیریتی بوده اما اندازه و ابعاد آن‌ها کمتر و قیمت نیز مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است.

  • صندلی مدیریتی

در طراحی صندلی‌های طبی مدیریتی تکیه‌گاه این صندلی‌ها بلند در نظر گرفته‌ شده و از بالشتک‌ های بسیار باکیفیتی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. قالب صندلی‌ مدیریتی از ویژگی ارگونومیک در طراحی خود برخوردار بوده و علاوه‌براین که دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا هستند، در مقایسه با دیگر صندلی‌ها بسیار گران‌تر نیز می‌باشند.

  • صندلی کنفرانس

این نوع از صندلی‌های طبی مخصوص اتاق‌های کنفرانس بوده و علاوه‌برآن، انتخاب مناسبی نیز برای افرادی است که تا نصف روز مشغول فعالیت در اداره هستند. در صندلی‌ کنفرانس طبی، جهت جلوگیری از خستگی در افراد از انواع بالشتک‌ های پشتی و کمری استفاده می‌شود.

  • صندلی انتظار و اپراتور

این صندلی‌ها به‌منظور استفاده ۲۴ ساعته و طولانی‌مدت طراحی و ساخته می‌شوند و از ویژگی‌های بارز آن‌ها می‌توان به تنظیمات چندکاره ارگونومیکی، پشتی‌های ضخیم و فریم‌های بسیار مقاوم اشاره کرد. این صندلی‌ها در فضاهای پر رفت‌وآمد بسیار استفاده‌ شده و مخصوص ارباب رجوع می‌باشند.

صندلی طبی اداری برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که دچار عارضه‌های فیزیکی هستند
  • برای جلوگیری از بدن دردهایی مانند درد مفاصل و غیره
  • افرادی که ساعت‌های بسیار طولانی را در ادارات صرف نشستن می‌کنند
  • کارکنانی که نیاز به آرامش فکری و ذهنی بالایی دارند

عوارض استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد

اگر صندلی کارمندی غیر طبی و غیر استاندارد طراحی‌شده و استفاده شوند، سلامتی جسمی کارکنان را به خطر انداخته و به‌دنبال آن سلامت روانی آن‌ها را نیز در هنگام فعالیت تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. زیرا افراد به‌طور متوسط روزانه ۸ ساعت از وقت خود را در ادارات گذرانده و بر روی این صندلی‌ها می‌نشینند. اگر از صندلی‌های غیراستاندارد استفاده کنید، دیر یا زود علائم درد در جسم خود را احساس کرده که باید هرچه سریع‌تر به خرید یک صندلی طبی اقدام نمایید.

ازجمله عوارض استفاده از صندلی اداری غیراستاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گرفتگی شدید عضلات
  • گردن درد
  • درد زانو و مچ درد
  • کمردرد
  • آسیب جدی به ستون فقرات
  • اختلالات در گردش خون

با توجه به توضیحات ذکرشده، بهتر است که از صندلی‌های طبی و استاندارد استفاده کرده و از رساندن آسیب به جسم و روان خود جلوگیری نمایید.

قیمت صندلی اداری طبی

قیمت صندلی اداری طبی یکی از مهم‌ترین و اولین نکاتی است که خریداران به آن توجه کرده و موارد و فاکتورهای بسیار زیادی در تعیین قیمت صندلی‌های طبی دارای نقش می‌باشند. ازجمله مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به نوع فوم مصرف‌شده، ضخامت کلاف صندلی، پارچه رویه و کیفیت چرم، مکانیزم عملکرد چرخ و همچنین نوع جک آن اشاره کرد که هر کدام از این متریال ها دارای کیفیت‌ های متفاوتی بوده و از این‌ رو این صندلی‌ ها دارای قیمت‌ های متفاوتی نیز می‌باشند.

شما می‌ توانید انواع صندلی‌ اداری طبی را از مجموعه مبلمان اداری نوژن انتخاب کرده و خریداری نمایید.

شرکت نوژن یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدی مبلمان و تجهیزات اداری به‌خصوص صندلی‌ های اداری طبی بوده و از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال ها در ساخت آن‌ ها استفاده می‌کند. مشتریان می‌توانند مرغوب‌ترین صندلی اداری طبی را با مناسب‌ترین قیمت از نوژن انتخاب کرده و تهیه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02158942 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *