بلاگ

مشخصات صندلی آمفی تئاتر و سینمایی

صندلی آمفی تئاتر

صندلی  آمفی تئاتر و سینما دارای ویژگی های بسیاری هستند. تولید کنندگان این نوع صندلی ها را برای آمفی تئاتر ها، سینما و سالن های نمایش می سازند. یکی از مسائل مهم در ساخت و تجهیز یک سالن آمفی تئاتر صندلی‌ های مورد نیاز در آن است. صندلی آمفی تئاتر با صندلی‌ های معمولی بسیار متفاوت است. به دلیل استفاده از این صندلی‌ ها به مدت طولانی، نیاز دارد به گونه‌ ای طراحی شوند تا موجب رنجش افراد نشوند.

مجموعه نوژن به عنوان تولید کننده مبلمان اداری و پارتیشن اداری در این مقاله سعی بر آن داشته تا مهمترین ویژگی‌های لازم یک صندلی مناسب آمفی تئاتر را بازگو کند.

ویژگی های صندلی آمفی تئاتر

صندلی های سینمایی و آمفی تئاتر دارای مشخصات و ویژگی های زیر هستند که آنها را از سایر صندلی ها متمایز می کند.

  • کیفیت مواد اولیه صندلی

در این نوع محصول اکثراً از فوم سرد تزریقی با دانسیته بالا برای قسمت‌های پشتی و کفی صندلی استفاده می شود و روی آن ها با یک پارچه مرغوب و باکیفیت کشیده می شود. همچنین پروفیل‌ های سنگین استفاده شده در صندلی آمفی تئاتر موجب مقاومت آنها می‌ گردد.

  • روکش و پارچه صندلی

پارچه این نوع صندلی باید مرغوب و با کیفیت باشد تا در اثر استفاده باعث پرزدهی، چروک شدن و از بین رفتن روکش صندلی نشود.  پارچه ها در انواع جنس و رنگ های مختلف تولید و استفاده می شوند که بر روی قیمت نهایی صندلی آمفی تئاتر تاثیر گذاراند.

  • نمای پشتی و کفی صندلی

برای تولید نمای پشتی و کفی صندلی از نوعی پلاستیک فشرده به نام ABS استفاده می‌شود که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. البته در بعضی مدل‌ها می‌توان از MDF و چوب برای این نماها استفاده کرد.

  • دسته صندلی

دسته های این نوع صندلی از نوعی پلاستیک فشرده که ضد خش و ضد خط است تولید می شوند. در برخی مدل ها از چوب راش و توسکای سمباده شده و رنگ شده استفاده می شود. دسته این نوع صندلی در سه گروه دسته ساده برای صندلی آمفی تئاتر یا همایش، دسته دارای جا لیوانی در صندلی سینمایی، دسته دارای میز تحریر برای صندلی دانش آموزی استفاده می شوند .

  • صندلی آمفی تئاترپایه های صندلی

در تولید پایه‌های صندلی از پروفیل سنگین استفاده می‌شود و این پروفیل‌ها در برابر وزن بالا و ضربه نیز مقاوم هستند. برای رنگ پایه از رنگ اکترواستاتیک کوره ای که عمر بسیار بالایی دارد استفاده می شود. جوش های پایه های صندلی از نوع جوش  CO2  هستند.

  • طراحی ارگونومیک صندلی

تماشاگران و مراجعین باید بتوانند با استفاده چند ساعته از این نوع صندلی احساس راحتی کنند. علاوه براین زاویه قرار گیری صندلی ها نسبت به محل اصلی برگزاری همایش باید طوری باشد که کاملاً مشرف به آن باشند.

  • ارتفاع صندلی

دقت در انتخاب ارتفاع مناسب صندلی‌ها به صورتی که افراد بتوانند دید مناسبی به سمت صحنه داشته باشند؛ تأثیر بسزایی خواهد داشت. انتخاب ارتفاع پشتی صندلی در زمانی که کف سالن به صورت صاف باشد با زمانی که کف سالن به صورت پلکانی یا شیب دار باشد. بهترین نمونه سالن‌های پلکانی با ارتفاع هر پله 10 تا 15 سانتی متری است تا بتوان از صندلی آمفی تئاتر پشت بلند استفاده کرد که برای نشستن و عدم خستگی افراد حاضر در سالن بسیار مناسب‌تر است.

  • رنگ بندی صندلی

همانقدر که استاندارد بودن صندلی اداری اهمیت دارد. باید به ظاهر و زیبایی و هماهنگی آن با دکوراسیون اداری یا سالن مورد نظر نیز اهمیت داد. رنگ بندی صندلی براساس فاکتور های مانند : نوع کاربری سالن، مدت زمان استفاده و عدم استفاده از صندلی، رنگ فلز، پایه و قاب صندلی و… مشخص می شود.

صندلی آمفی تئاترخرید صندلی آمفی تئاتر

با مطالعه متن فوق از خصوصیات مهم یک صندلی آمفی تئاتر مناسب آگاهی پیدا کردید تا در زمان خرید دچار سردرگمی نشوید. نوژن با تولید محصولات با کیفیت در زمینه مبلمان اداری و پارتیشن اداری نیازهای موجود را رفع کرده و بازار را از ورود کالاهای خارجی بی نیاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *