بلاگ

شیشه ساتینا و کاربرد آن در پارتیشن اداری

شیشه ساتینا

امروزه در بسیاری از ساختمان های مدرن، شیشه به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی در بسیاری از سازه ها بکار می رود. شیشه دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از پرکاربرد ترین آن ها، شیشه ساتینا است. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل شیشه ساتینا کاربرد آن را در پارتیشن اداری مورد بررسی قرار دهیم.

شیشه ساتینا چیست؟

شیشه ساتینا در دهه 1880 در ایالات متحده و انگلیس ساخته شد و از قرار دادن شیشه در مواد اسیدی همچون هیدروفلوئوریک اسید یا سایر اسیدهای ساینده به دست می آید و به عنوان شیشه تزیینی شناخته شد و با گذشت زمان، علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد.

این شیشه نوعی شیشه مات محسوب می شود و در پارتیشن بندی مکان هایی که داشتن حریم خصوصی از الزامات است، همچون پارتیشن آلومینیومی در شرکت ها و سازمان ها، حمام منازل و … کاربرد فراوانی دارد و از دیده شدن جزییات پشت شیشه جلوگیری می کند. دانه های ریزی که بر روی این نوع شیشه به جهت مات کردن و یا حکاکی استفاده می شود، کاملا صاف و صیقلی می باشد. در نتیجه سطحی صاف و یکدست را به وجود می آورد.

از طرفی این شیشه تا حد زیادی نور طبیعی را به داخل فضا منعکس می کند و بدون شک، ظاهری زیبا و شکیل را خلق می کند.

مزایای استفاده از شیشه مات ساتینا

  • همانطور که پیشتر به این موضوع اشاره کردیم، یکی از مهم ترین مزایای شیشه ساتینا، حفظ حریم شخصی در هر سطحی می باشد. این شیشه ها با خاصیت تار کردن بصری، امکان دیده شدن را به صفر می رساند و افراد فقط یک سایه ی مبهمی را از پشت شیشه مشاهده خواهند کرد.
  • سبب زیبایی و جذابیت در فضا می شود و ظاهری خاص و مدرن را به فضا می بخشد.
  • این شیشه عایق مناسب حرارتی می باشد و از هدر رفت انرژی و گرما جلوگیری می کند.
  •  ساتینا مانع عبور نور طبیعی نمی شوند. از این رو در ساختمان سازی از این نوع شیشه استفاده های بهینه می شود.
  • تمیز کردن این نوع شیشه، کار بسیار آسانی است و برخلاف سایر شیشه ها، هیچ گونه رد ناخوشایندی پس از تمیز کردن بر روی آن باقی نخواهد ماند.
  •  دارای مقاومت بالایی در برابر آب و هوای سخت دارد.
  •  به موجب هماهنگی بیشتر با محیط، از طرح های متنوع زیادی برخوردار می باشد.
  •  با توجه به نوع کاربردی که دارند، دارای ضخامت های متفاوتی می باشد و با ضخامت 4 الی 12 میلی متر تولید می شود.
  • نصب و تعویض آن کار آسانی است و در صورت تمایل می توانید شیشه فعلی را برداشته و شیشه ای دیگر با طرح های جدید را جایگزین آن کنید.
  • ایجاد آرم و لوگو روی شیشه در دفاتر کاری، علاوه بر ایجاد ظاهری شیک و مدرن، سبب ارتباط بهتر با مشتریان خواهد شد.

کاربرد شیشه ساتینا

 در حال حاضر شیشه را می توان جز پرکاربردترین محصولات در موارد مختلف در نظر گرفت. در مورد این شیشه می توان گفت که هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن در مکان های مختلف وجود ندارد. به دلیل مات بودن این نوع شیشه که ویژگی بارز آن می باشد؛ می توان در موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • پارتیشن شیشه ای

این شیشه که ویژگی مات بودن را دارا است، به عنوان پارتیشن شیشه ای در بهینه کردن فضاهای ادارات و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده از این نوع شیشه ها را می توان مقاومت بالای آن ها در برابر ضربات و همچنین حفظ حریم شخصی کارکنان عنوان کرد تا بتوانند در فضایی شخصی فعالیت کاری خود انجام دهند.

بیشترین کاربرد آن در ادارات مربوط به اتاق مدیرعامل، واحدهای مالی، آبدارخانه، سروی های بهداشتی و… می باشد.

  • شیشه ساختمان مسکونی و اداری

از شیشه ساتینا در مواردی همچون درب ورودی های اتاق در شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در مکان هایی که در معرض دید عموم قرار گرفته می شود، از این نوع شیشه استفاده می شود.

  • حمام شیشه ای (کابین دوش)

 استفاده و انتخاب شیشه ساتینا برای حمام شیشه ای بسیار بالا می باشد. در حمام شیشه ای از شیشه ساتینا به عنوان حفاظ مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین حالت پوششی از نمایش پشت شیشه را دارد.

  • بالکن شیشه ای

یکی دیگر از مکان هایی است که می توان در آن از شیشه ساتینا و یا شیشه مات استفاده کرد، تراس و بالکن منازل می باشد. از شیشه ساتینا می توان در محیط های مختلفی چون نمای شیشه ای استفاده کرد. علاوه بر خلق زیبا، به دیده نشدن فضای داخلی نیز کمک می کند. در تراس منازل می توان از شیشه ساتینا به صورت تمام قد و یا با ارتفاع دلخواه استفاده نمود.

از دیگر کاربردهای شیشه ساتینا می توان به طور گسترده در ساخت پنجره، اکسسوری ها، لامپ های روشنایی و حتی در شیشه های بین کابینتی، کمدها، شیشه میز و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

قیمت شیشه ساتینا

شیشه ساتینا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و از مزیت و تنوع بالایی برخوردار است. مقدار ضخامت این نوع شیشه در هنگام خرید از موارد موثر در هزینه و قیمت شیشه ساتینا است. قیمت شیشه ساتینا تقریبا هم قیمت شیشه سندبلاست می باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت شیشه ساتینا می توان به متراژ یا همان ابعاد شیشه نیز اشاره کرد. چرا که هرچه شیشه بزرگتر باشد تولید آن هزینه بر و در نتیجه بر روی قیمت اثر گذار خواهد بود.

نوژن ارائه دهنده انواع پارتیشن بندی اداری با پنل های شیشه مات ساتینا آماده ارائه محصولات خود در پارتیشن بندی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش از طریق شماره 02158942 با بخش کارشناسی فروش شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *