بلاگ

نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان اداری

رنگ مبلمان اداری

شرکت ها و سازمان ها برای شروع کار باید مبلمان اداری یا همان وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند. رنگ مبلمان اداری تاثیر زیادی در زیبایی محیط دارد. هر رنگ و طرحی انرژی خاص خود را دارد ، انسان ها از رنگ، محیط و اجسام انرژی می گیرند پس باید در انتخاب مبلمان اداری دقت داشت تا محیطی سرشار از آرامش را خود و کارمندان به وجود آورید.

تاثیر رنگ مبلمان اداری

با توجه به این نکته که هر ارگان و سازمانی رنگ خاص خود را نسبت به فعالیت خود دارند و باید متناسب با آن رنگ مبلمان اداری مانند پارتیشن اداری، میز اداری، صندلی اداری، فایل و کمد اداری خود را انتخاب کنند نیز در کنار آن باید رنگی باشد تا آرامش را برای کارمندان به همراه داشته باشد و به نوعی تسکین دهنده باشد تا بتوانند بدون در نظر گرفتن دنیای خارج از کار و با تمرکز بالا به انجام کار بپردازند. از نظر روانشناسی رنگ ها حس دارند و با انتخاب آن رنگ، همان احساس را به افرادی که در محیط قرار دارند القا می کند.

رنگ قرمز تجهیزات اداری حس تحرک و هیجان را در افراد برانگیخته می کند. رنگ آبی آرامش بخش است و تنش ها را دور می کند. رنگ های شاد حس سر زنده بودن و شادی را منعکس می کند. به کار بردن رنگ های متنوع و متفاوت در محیط یکنواختی محیط را می گیرد. به کار بردن رنگ های خاص در شرکت ها و ادارات مختص سلیقه شماست و مراجعین و مشتریان ، شما را با آن رنگ خاص به خاطر خواهند آورد.

رنگبندی مبلمان اداری

تاثیر روانشناسی رنگ مبلمان

از نظر روانشناسی رنگ ها دارای احساس هستند.

  • رنگ سرد: این دسته از رنگ ها مانند آبی، سبز، بنفش و … بیانگر انعطاف پذیری و حس آرامش هستند. رنگ سبز حس انعطاف پذیری و رنگ آبی احساس آرامش را شما القا می کند.
  • رنگ های گرم: دسته دوم رنگ ها یعنی رنگ های گرم احساس هیجان و تحرک را در شما برانگیخته می کند که در این دسته می توان به رنگ زرد تا نارنجی، قرمز و زرشکی اشاره کرد.
  • رنگ های خنثی: رنگ های خنثی از قبیل مشکی، طوسی، سفید، طلایی و … احساساتی مانند افسردگی، اعتماد و رسمی بودن را برای مخاطب دارد.

مبلمان اداری

در واقع مبلمان اداری مجموعه از تجهیزات و وسایل اداری است که در هر سازمانی به آن نیاز است.

مبلمان اداری عبارت است از:

میز اداری که خود به چند بخش میز مدیریت، میز منشی، میز کنفرانس، میز کارمندی  است.

صندلی اداری نیز شامل صندلی مدیریتی، صندلی کارمندی، صندلی اتاق مهمان می باشد.

پارتیشن اداری از قبیل پارتیشن متحرک، پارتیشن آکوستیک، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن ام دی اف می باشد.

فایلینگ اداری

کمد ها و کتابخانه ها

بنابراین رنگ مبلمان اداری ذکر شده در بالا که بخش عظیمی از شرکت را در تمامی بخش ها در بر گرفته اند از اهمیت بالایی برخوردار است و در زیبایی محیط و انرژی که از آن ساطع می شود تاثیر بسزایی دارد.

شرکت نوژن ارائه دهنده انواع مبل و صندلی اداری و نیم ست اداری در انواع رنگبندی و طراحی آماده ارائه محصولات خود به متقاضیان گرامی است. برای مشاهده به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه نمایید و برای مشاوره با کارشناسان فروش مجموعه در تماس باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *