بلاگ

نکات چیدمان مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری

برای بالا بردن بازده کاری و ارتباط برقرار کردن با مراجعه کنندگان هر اداره یا شرکت نیازمند مبلمان اداری است. البته که چیدمان مبلمان اداری احتیاج به دانش و داشتن سلیقه دارد، چرا که نحوه چیدمان مبلمان یک حرفه است و اگر این کار به درستی انجام شود مزایای بسیاری را به همراه دارد.

نحوه صحیح چیدمان و دکوراسیون مبلمان اداری

برای اینکه بتوانید بهترین کارایی را در محیط اداری داشته باشید. باید نحوه اصولی و درست چیدمان مبلمان را بلد باشید. قبل از اقدام به خرید؛ مواردی از قبیل در نظر گرفتن راحتی پرسنل، دقت به فضایی که در دسترس است، چیدمان مختلط مبلمان و تغییر دوره ای، استفاده از اکسسوری در کنار مبلمان، در نظر گرفتن فضا برای رفت و آمد کارمندان را مد نظر داشته باشید. در ادامه نکاتی را برای چیدمان مناسب مبلمان اداری را در زیر ارائه داده ایم که عبارتنداز:

  • جایگاه مناسب میزهای اداری

میزهای اداری بی شک یکی از مهم ترین اجزای مبلمان اداری هستند. تمامی فعالیت های پرسنل بر روی میزها انجام می شوند و این امر دلیل اهمیت بالای آنها است. همیشه سعی کنید چیدمان را از میزهای اداری شروع کنید. اگر می خواهید مبلمان اداری کمترین فضا را اشغال کنند بهتر است میزهای اداری را کنار دیوار قرار دهید. با قرار دادن میزها کنار دیوار پرسنل هم می توانند به سادگی به پریزهای برق دسترسی داشته باشند و در واقع با اینکار آسایش آنها را نیز در نظر گرفته اید.

  • ابعاد مبلمان اداری

اندازه گیری دقیق فضای اداره و توجه به ابعاد مبلمان از نکات مهم در نحوه صحیح چیدمان مبلمان اداری هستند. شما با در نظر گرفتن مساحت اداره و ابعاد مبلمان می توانید چند طرح مختلف چیدمان را ترسیم کنید تا بتوانید بهترین چیدمان را انتخاب کنید.

  • ورودی خلوت

میز و صندلی و فایل و کمد اداری را در نزدیکی ورودی دفتر قرار ندهید. قرار دادن وسایل بزرگ در ابتدای ورودی ساختمان فضا را کوچکتر از آنچه که هست نشان می دهد و جلوه بصری را کم می کند.

  • ایجاد تعادل بصری

در هنگام چیدمان تمام وسایل را در یک گوشه قرار ندهید در صورتی که سمت دیگر تنها یک دیوار خالی وجود داشته باشد. با توزیع یکنواخت مبلمان در سرتاسر اتاق به ایجاد تعادل بصری کمک کنید. حتی اگر مجبورید با توجه به ضرورت های نقشه ساختمان، قفسه ها و میز و صندلی اداری را در یک سمت قرار دهید، با استفاده از اکسسوری ها، گلدان و تابلوهای نقاشی این تعادل را برقرار کنید.

  • فاصله از دیوار

رعایت این نکته برای فضاهای کوچک کمی مشکل است، اما در صورت امکان سعی شود که میزها با کمی فاصله از دیوار قرار گیرد. در قسمت اتاق مدیر، میز مدیریت را در وسط قرار دهید وصندلی های میهمان را در قسمت جلویی میز مدیر بگنجانید.

  • فضای کافی برای رفت و آمد

مبلمان را طوری قرار ندهید که کارمندان و ارباب رجوع برای رفت و آمد دچار مشکل شوند و مجبور به تغییر مسیر و دور زدن باشند. قفسه ها و کتابخانه را در نزدیکی میز و صندلی قرار دهید تا هم دسترسی به آنها آسان تر باشد و هم برای رفت و آمد مشکل ساز نشوند.

  • نورپردازی

در بسیاری از دفاتر نه تنها دکوراسیون مناسب اداری رعایت نمی شود بلکه اغلب توجهی نیز به نحوه نورپردازی صورت نمی گیرد. در صورتی که نحوه پخش نورهای طبیعی و مصنوعی بخشی از اصول مربوط به ایجاد ارگونومی برای دفاتر کاری و ادارات است. نورهای مصنوعی و لامپ ها باید از بالا تابیده شود و قابلیت تنظیم داشته باشد تا در طول ساعات مختلف از روز بتواند روشنایی مناسب را ایجاد کند.

  • دسترسی آسان به تجهیزات

نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت است دسترسی آسان کارمندان به تجهیزاتی همچون پرینترها، پورت های شبکه و برق است. برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و کم کردن رفت و آمدها برای آن دسته از کارمندانی که نیاز به استفاده مداوم از تجهیزات را دارند تا حد ممکن این گونه وسایل را در نزدیکی آنان قرار دهید. اگر نیاز به دسترسی برای اکثر کارمندان وجود دارد اتاق ها و بخش هایی را که دسترسی یکسانی برای همه دارد را ایجاد کنید.

  • تغییر چیدمان مبلمان

بهتر است بصورت دوره ای چیدمان مبلمان خود را تغییر دهید تا دیزاین شرکت خود را جذاب تر کنید. زمانی که شما نحوه صحیح چیدمان مبلمان اداری را بیاموزید می توانید به سادگی طرح های مختلف چیدمان را در ذهن خود ترسیم کنید و دیزاین شرکت خود را مرتب تغییر دهید. این کار سبب می شود تا فضای شرکت برای کارکنان و مراجعین تکراری و خسته کننده نشود.

  • لوازم روی میز و در دسترس

بهتراست که همیشه وسایلتان را مرتب و دسته بندی کنید و از جامدادی، رومیزی و جعبه ها برای نگهداریشان استفاده کنید. طبق نوع کار و میزان لوازمی که دارید باید از وسایل مناسبی برای دسته بندی آن ها استفاده کنید. دستگاه های پر استفاده را نزدیک میز اداری خود قرار دهید. اگر اغلب نیاز به استفاده از یک پرینتر داشته باشید، آن را نزدیک میز خود قرار دهید. در جایی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید بدون اینکه خیلی نیاز به بلند شدن داشته باشید.

  • انتخاب مبلمان اداری

در ابتدا لازم است بدانید که انتخاب یک مبلمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه استفاده از مبلمان با رنگ های متنوع ظاهری نامناسب به شرکت شما می بخشد. شما باید در خرید مبلمان اداری به چند فاکتور مانند در نظر گرفتن فضای شرکت، توجه به رنگ مبلمان وست کردن با دیگر لوازم، دقت به راحتی و ارگونومیک بودن مبلمان، خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده دقت داشته باشید.

 لپ تاپ، پرینتر، مودم، تلفن و موبایل جزء جدا نشدنی میزهای کار هستند و کابل باعث شلوغی میز می شود و کار کردن را مشکل می کند. گزینه مناسب این است که از نگهدارنده های کابل برای جداسازی و مرتب سازی استفاده کنید.

  • تعویض مبلمان قدیمی و اضافی

اگر زمانی احساس کردید که چیدمان مبلمان اداری شما به اندازه کافی کارآمد نیست، همیشه راهی برای تغییر در آن وجود دارد. با حذف و یا کم کردن قسمت های اضافی شروع کنید. می توانید آنها را بفروشید و اجزائی را اضافه کنید که به خوبی با دکوراسیون فعلی شما و خواسته هایتان مطابقت داشته باشد.

  • خرید لوازم ضروری

برای اینکه محیط کاری به خوبی بهینه باشد نیاز است که تنها لوازمی خریداری شوند که به آنها نیاز دارید. از خرید و انباشت بیش از حد لوازم که بهره وری را در محیط کار پایین می آورند خودداری کنید.

گاهی با خرید بیش از حد وسایل، محیط کاری به یک فضای غیر کارآمد تبدیل می شود. تا حد ممکن باید سعی شود تنها لوازمی را خریداری شود که با متراژ ساختمان و تعداد کارمندان متناسب باشد.

انتخاب میز و صندلی اداری متناسب با هر بخش از یک اداره و شرکت به خصوص انتخاب میز کارمندی و میز مدیریت و میزکنفرانس تاثیر مستقیمی بر نحوه چیدمان می گذارد. خرید آن از تولید کنندگان مناسب بخش اعظمی از تصمیم گیری درباره چیدمان و تجهیز دفتر کاری را سهل می کند.

اگر شما از نحوه صحیح چیدمان مبلمان اداری آگاهی داشته باشید می توانید از فضایی که در دسترس دارید بهترین استفاده را ببرید. به طور خلاصه و جمع بندی برای چیدمان مبلمان اداری باید به راحتی پرسنل، ابعاد مبلمان و محیط شرکت دقت داشته باشید.

طراحان شرکت نوژن به خوبی از ملاحظات چیدمان میز و مبلمان اداری آگاهند و با بهترین تجهیزات سعی در تولید مبلمان مناسب برای رفع نیاز بخش های مختلف از یک فضای کاری را دارند.

می توانید برای خرید انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری با عالی ترین کیفیت به فروشگاه نوژن مراجعه و یا از طریق شماره 02158942 با مشاورین و بخش کارشناسان فروش مجموعه در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *