بلاگ

فنگ شویی و کاربرد آن در معماری داخلی و اداری

فنگ شویی

هدف از فنگ شویی اداری، جریان یافتن انرژی مولد و نوع طراحی فضا بر اساس حداکثر استفاده از آن و ایجاد انرژی مثبت در تمامی ذرات موجود در دفاتر اداری است و شما می‌ توانید در این نوع سبک، از انواع رنگ‌ ها و المان های دکوراتیو بهره‌مند شده و با ایجاد هماهنگی میان آن‌ ها و چیدمان درست، اصول فنگ شویی را در دکوراسیون اداری رعایت نمایید.

فنگ شویی دکوراسیون اداری

بسیاری از کارفرمایان جهت بهره‌وری فزاینده از محل کار خود، از ایده‌ ها و دکوراسیون‌ های متفاوتی برای چیدمان و بهره‌مندی بیشتر از فضای داخلی استفاده می‌ کنند. از انواع مبلمان اداری گرفته تا انواع المان های دکوراتیو و دیوار های کاذب، تمامی این فاکتور ها در چیدمان محیط داخلی ادارات الزامی و تاثیرگذار هستند اما بسیاری از کارشناسان و طراحان دکوراسیون اداری معتقدند که اگر انرژی مثبت در فضای داخلی وجود نداشته باشد، تغییر دکوراسیون نمی‌ تواند تأثیری بر بهره‌وری کارکنان و همچنین روحیه آن‌ ها بگذارد.

علم فنگ شویی، یک تمرین ژئوماتیک چینی است که در آن فضای داخلی به‌ گونه‌ ای پیکربندی می‌ شود که با نیرو های معنوی ساکن در آن هماهنگ شده و تمامی اتاق‌ های داخلی ادارات، بر اساس انرژی مثبت چیدمان شده و تأثیرات بسیار زیادی را بر راندمان کاری کارکنان و همچنین افزایش روحیه دهی آن‌ ها خواهد گذاشت.

فنگ شویی در چیدمان اداری

بهره‌مندی از علم فنگ شویی در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری، نه‌ تنها بر نحوه‌ کسب‌ و کار، جذب ثروت و مشتری تاثیر گذار خواهد بود، بلکه انرژی مثبتی را نیز برای تمامی کارکنان و کارمندان شرکت فراهم می‌ کند. بنابراین علم فنگ شویی بر تمامی جنبه‌ های یک فضای کاری تأثیرگذار است و شامل رنگ‌ ها، نوع دکوراسیون، شکل فضای داخلی، چیدمان، المان‌ های دکوراتیو، تهویه و غیره می‌ شود.

از جمله نکات بسیار مهم فنگ شویی در چیدمان اداری نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

منظم بودن محیط کار و استفاده از نور

فضای داخلی اداراتی که دارای سبک فنگ شویی در طراحی دکوراسیون هستند، به طور مرتب، تمیز و منظم نگه‌ داشته می‌ شوند و در طول روز از نور خورشید و هوای تازه‌ ای که از پنجره‌ ها وارد می‌ شود بهره‌مند می‌ شوند و دارای محیطی سرشار از احساس تازه و انرژی مثبت هستند.

استفاده از گیاهان اداری

افزودن گل و گیاهان طبیعی، یکی دیگر از اصول فنگ شویی در طراحی دکوراسیون ادارات است. گیاهان در محیط علاوه‌ بر انتشار اکسیژن و ایجاد هوای مطبوع، سبب زیباتر شدن دکوراسیون اداره شده و علاوه‌ بر آن در علم فنگ شویی، به عنوان جذب شانس و ثروت نیز شناخته می‌ شود.

رنگ‌ های اداری فنگ شویی

به‌ طور کلی رنگ‌ هایی که در طراحی دکوراسیون اداری به سبک فنگ شویی استفاده می‌ شوند، شامل رنگ‌ های قرمز، بنفش، طلایی، سبز و غیره هستند که نشان‌ دهنده جذب شهرت، موفقیت و ثروت می‌ باشند. از این رنگ‌ ها نیز به‌ طور معمول در میز های اداری و مدیریت استفاده می‌ شود. به‌ عنوان مثال رنگ آبی در هنر فنگ شویی، به‌ معنای نماد پول و رفاه است و به‌ طور معمول در دیوار ها و یا المان های دکوراتیو از آن استفاده می‌ شود.

المان های دکوراتیو اداری فنگ شویی

تجهیزات دکوری، یکی از المان‌ های اصلی و حیاتی در طراحی دکوراسیون اداری به سبک فنگ شویی هستند. این اقلام دکوری شامل نماد های ثروت، خوش‌ شانسی، شهرت و موفقیت هستند.

جایگاه میز اداری در فنگ شویی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در چیدمان فضای اداری بر اساس فنگ شویی، قرار دادن میز اداری در موقعیت فرمان است. قرار دادن میز اداری در این نقطه، به افرادی که پشت میز قرار دارند، حس اعتماد به‌ نفس و کنترل کامل بر روی فعالیت اداری را بخشیده و با قرار گرفتن صندلی اداری در کنار یک دیوار محکم، می‌ تواند جریان انرژی فنگ شویی را بسیار پایدار، ثابت و متعادل سازد.

مزایای فنگ شویی در دکوراسیون اداری

از جمله مزایای استفاده از هنر و علم فنگ شویی در چیدمان و دکوراسیون داخلی ادارات، می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • حذف بی‌ نظمی در محیط داخلی ادارات
  • رهایی از انرژی منفی در فضای داخلی
  • ایجاد حس اعتماد به‌ نفس و انرژی مثبت در کارکنان
  • ایجاد هماهنگی و هارمونی میان تمامی تجهیزات اداری
  • قرار دادن و چیدمان مبلمان اداری در بهترین مکان
  • استفاده از آثار هنری و المان های دکوراتیو حاوی انرژی مثبت
  • استفاده بهینه از حداکثر فضای داخلی
  • ترکیب درست و اصولی تجهیزات و مبلمان اداری
  • خداحافظی با تجهیزات اداری قدیمی و کهنه
  • ایجاد حس تازگی و پر انرژی در محیط داخلی ادارات

کاربرد فنگشویی

فنگ شویی به معنای آب و باد است. اصول اولیه وساختار  اصلی فنگشویی، دورشدن از درهم برهمی و بی‌نظمی و انباشتگی است. آشفتگی و بی‌ نظمی،شلوغی  انرژی‌های مثبت را خالی می‌کند و به جای آن انرژی منفی را جایگزین می‌کند. کارشناسان فنگشویی معتقدند استفاده از رنگ شاد، پرقدرت و روشن مانند رنگهای سبز.قرمز.زرد وآبی، نقش مهمی در این سبک ایفا می‌کند و چینش و آراستگی وسایل اطراف بر افزایش دارایی، افزایش انرژی، افزایش روابط صمیمی، افزایش آرامش و امنیت و بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر می‌گذارد.

اتاق‌های اداری  آشفته، درهم و شلوغ، وسایل و اسباب بی‌مصرف در کیف و روی میز، لباس‌ های انباشته شده و غیره، باعث تغییر انرژی برای جریان داشتن و سیال بودن انرژی مثبت می شود و بدلیل این تعاریف باید از به کار بردن  اضافی پرهیز کنید و سعی کنید بیشتر از اسباب و اکسسوری‌ها با خطوط منحنی است.

رنگ‌ها نیز در فنگشویی بسیار تاثیرگذارند. رنگ قرمز در اصول فنگشویی، خوش‌شانسی می‌ آورد و رنگ‌ های بنفش، زرد و سبز،به معنی صاحبان خوش‌ یمنی‌ اند. در دکوراسیون داخلی، آیینه‌های گود دایره مانند و  هشت ضلعی در خانه استفاده کنید و تابلو های نقاشی با تصاویر زیبایی از آهوان کوهی، و زیبا را به دیوار نصب کنید. همچنین درمورد طبیعت از شاخه‌ های درخت بامبو که  ارمغان آورنده رفاه و آسایش هستند. استفاده از این گیاه در چیدمان و طراحی داخلی علاوه برزیبایی، حامل انرژی مثبت نیز هستند.

چند نکته حائز اهمیت فنگ شویی

در اطراف خود چه در محل کار و چه در دکوراسیون داخلی منزل خود، از انباشتگی و شلوغی بپرهیزید. در کشوها، کمد، درون انبار منزل و … نگاهی بیندازید، آشفتگی در این مکانهای پنهانی، باعث می شود تا همه چیزهای مورد نیاز و غیر نیاز روی هم انباشته شود و نوعی بهم ریختگی را به وجود آورد. روی میز کاری خود هرگز کتابهای زیادی قرار ندهید. فضاهای زیرمیز مکانی برای انبار وسایل نیست، وسط فضای اتاق را خلوت کنید تا جریان انرژی در اتاق به راحتی جاری باشد وحس خوبی را به شما انتقال دهد. از رنگهای شاد، مثبت و پرقدرت استفاده کنید از سبزه یا گلدان درفضایی که هستید به کار گیرید.

جمع‌ بندی

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در این مقاله در رابطه با بهره‌مندی از سبک فنگ شویی در دکوراسیون داخلی ادارات، می‌ توان دریافت که رعایت اصول فنگ شویی در چیدمان اداری می‌ تواند تأثیر بسیار مستقیمی بر روحیه کارکنان و همچنین افزایش بهره‌وری از فعالیت آن‌ ها داشته و با ایجاد حس و حال مثبت در محیط کار، می‌ توان از حواس‌ پرتی و کسلی کارکنان جلوگیری کرده و سبب تمرکز آن‌ ها بر فعالیت کاری شد. کیفیت تجهیزات و مبلمان اداری استفاده‌ شده در دکوراسیون اداری بر سبک فنگ شویی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و شما می‌ توانید برای خرید بهترین و با کیفیت‌ ترین مبلمان اداری و پارتیشن اداری، به شرکت نوژن مراجعه کرده و تمامی اطلاعات لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید.

شرکت نوژن، تولید کننده و ارائه دهنده انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری در تنوع گسترده ای از سبک و رنگ است و با بهره‌مندی از تیم طراحی و اجرایی بسیار ماهر و متخصص خود، انواع محصولات اداری را در کیفیت های بسیار بالا طور همراه ضمانتنامه و خدمات پس از فروش به شما عزیزان عرضه می کند.

در صورت دریافت مشاوره‌ های لازم نیز می‌ توانید با این مجموعه تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *