بلاگ

چگونگی روغن کاری انواع صندلی اداری

روغن کاری انواع صندلی اداری

صندلی‌ های اداری که از خود صدای ناخوشایند و آزار دهنده‌ ای را تولید می‌ کنند، می‌ توانند به‌ عنوان مشکلی برای بسیاری از محیط‌ های کاری تبدیل شده و علاوه‌ بر اذیت خود فرد، می‌ تواند برای سایر افراد و کارمندان اطراف او نیز خسته‌ کننده باشد. صدا های جیر جیری که از صندلی‌ ها پس‌ از نشستن بر روی آن‌ ها ایجاد می‌ شود، علاوه‌ بر آزار فرد، سبب حواس پرتی در دیگران نیز شده و بهره‌ وری را از بین ببرد. عوامل بسیار گوناگونی می‌ تواند سبب جیر جیر صندلی‌ های اداری شده و از جمله این عوامل می‌ توان به شل شدن قطعات و پیچ و مهره‌ های آن، عدم روغن‌ کاری قطعات آن، ساییدگی مفاصل، فرسوده شدن تجهیزات آن و غیره اشاره نمود.

بنابراین چگونگی نگهداری و تعمیر صندلی‌ های اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌ تواند سبب عدم حواس‌ پرتی در فرد و اطرافیانش شود. یکی از مهم‌ ترین نکات در نگهداری صندلی‌ های اداری، روغن‌ کاری مداوم اتصالات آن است. در این مقاله نیز قصد داریم تا با روغن‌ کاری انواع صندلی‌ های اداری آشنا شده و آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

دلایل اصلی صدای جیر جیر صندلی‌ های اداری

قبل‌ از شروع به روغن‌ کاری، ابتدا باید تشخیص دهید که دلیل صدای ناخوشایند صندلی در هنگام نشستن در کدام قسمت از آن است. صندلی‌ های اداری از قطعات گوناگونی تشکیل شده‌ اند و در هنگام استفاده و حرکات روزانه بر روی آن‌ ها، ممکن است این قسمت‌ ها فرسوده و یا ساییده شوند. بنابراین تولید صدای ناخوشایند از صندلی‌ های اداری در هنگام استفاده از آن‌ ها، می‌ تواند به‌ سبب شل شدن پیچ و مهره و اتصالات آن و همچنین قطعات ضعیف‌ شده و خشکی در اتصالات آن باشد. بنابراین قبل‌ از روغن‌ کاری صندلی‌ های کار کرده، ابتدا بهتر است که محل سر و صدا را تشخیص داده و سپس به روغن‌ کاری آن بپردازید.

چگونگی روغن‌ کاری انواع صندلی اداری

به ترتیب زیر صندلی خود را به آسانی روغن کاری کنید:

  • مرحله اول

در اولین مرحله برای روغن‌ کاری صندلی اداری خود، ابتدا از همکار خود درخواست نمایید که بر روی صندلی اداری شما نشسته و با حرکت دادن صندلی و نشست‌ و برخاست مداوم، با دقت گوش دهید که صدای جیر جیر از کدام قسمت از صندلی اداری به گوش می‌ رسد.

  • مرحله دوم

پس‌ از تشخیص منبع صدا، محل مورد نظر از صندلی را ابتدا با دستمال خشک از هر گونه گرد و غبار و آلودگی پاک نمایید. زیرا وجود آلودگی بر روی قطعه مورد نظر پس‌ از روغن‌ کاری، می‌ تواند در قسمت‌ هایی از اتصالات صندلی اداری تجمع کرده و پس‌ از مدت‌ ها سبب ایجاد مشکل در عملکرد اصلی صندلی شود. پس‌ از تمیز کردن ناحیه مورد نظر و خشک نمودن آن، می‌ توانید وارد مرحله بعدی شوید.

  • مرحله سوم

در این مرحله نیز پس‌ از تشخیص محل صدا، می‌ توانید توسط روغن های مخصوص که به‌ صورت اسپری و قطره‌ ای موجود هستند، آن‌ ها را در فاصله‌ مشخصی از منبع صدا قرار داده و با چکاندن و یا اسپری کردن روغن، سبب برطرف نمودن صدای آزار دهنده شوید.

  • مرحله چهارم

پس‌ از روغن‌ کاری کامل، مجدداً از همکار خود درخواست نمایید که بر روی صندلی نشسته و همان کار های اول را بر روی صندلی انجام دهد. این عمل به شما کمک می‌ کند تا به‌ طور کامل از روغن‌ کاری صندلی اداری مطمئن شده و دیگر صدای آزارد هنده ‌ای از آن به گوشتان نرسد.

  • مرحله‌ پنجم

مهمترین منابع صدا های ناهنجار در صندلی‌ های اداری، در قسمت نشیمنگاه در هنگام نشستن و همچنین در قسمت تکیه‌ گاه صندلی در هنگام تکیه دادن است. بنابراین از همکار خود بخواهید که به صندلی اداری شما چندین‌ بار تکیه داده تا از عدم تولید صدای ناهنجار آن نیز اطمینان حاصل نمایید.

  • مرحله آخر

پس‌ از اتمام روغن‌ کاری و اطمینان از عدم تولید صدای آن، می‌ توانید محل‌ های روغن‌ کاری شده را توسط دستمال خشک تمیز نموده و سبب عدم ایجاد کثیفی و آلودگی شوید.

چگونگی تعمیر صندلی‌ های اداری

صندلی‌ های اداری که مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته ‌اند، علاوه‌ بر تولید صدا های ناخوشایند به دلیل عدم روغن‌ کاری، می‌ توانند دچار مشکلات و ایرادات گوناگون دیگری نیز شوند. همچنین تولید صدا های آزار دهنده در این صندلی‌ ها، می‌ تواند به دلیل عدم روغن کاری نبوده و بلکه از شل شدگی قطعات و پیچ و مهره‌ های آن باشد. اولین نکته مهم در تعمیر صندلی‌ های اداری، این است که باید منبع صدا را شناسایی کرده و می‌ توانید این کار را با جست‌ و جوی قسمت‌ های شل در اتصالات صندلی اداری خود شروع نمایید. علت صدا در صندلی‌ های اداری پس‌ از نشستن بر روی آن‌ ها، می‌ تواند از شل شدن پیچ‌ های آن به دلیل استفاده بیش‌ از حد و یا کهنه شدن صندلی‌ ها باشد. جهت بررسی پیچ‌ های شل شده، از انگشتان خود برای تکان دادن آن‌ ها استفاده کرده و صندلی را به جلو و عقب تکان دهید تا ببینید مجدداً صدای جیر جیر از اتصالات آن به گوش می‌ رسد یا خیر. زمانی‌ که متوجه شدید این صدا ها از شل شدن پیچ های صندلی است، آن‌ ها را توسط پیچ گوشتی ثابت کرده و شل بودن آن‌ ها را از بین برده و اتصالات صندلی را سفت نمایید. همچنین در صورت مشاهده پیچ‌ های قدیمی و زنگ‌ زده، پیچ های جدید را جایگزین آن‌ ها کرده و آن‌ ها را نیز تا جای ممکن سفت و محکم نمایید.

یکی دیگر از علت صدا های ناخوشایند از صندلی، ساییدگی و یا آسیب در مفاصل آن می‌ باشد. اگر متوجه شدید که هر یک از اتصالات صندلی دچار سایش و آسیب، خراش و یا زنگ‌ زدگی شده ‌اند، باید به‌ طور حتم آن‌ ها را تعویض کرده و از قطعات جدید و نو استفاده نمایید.

نگهداری منظم از صندلی‌ های اداری

برای جلوگیری از ایجاد صدا های ناهنجار و همچنین هر گونه ایراد و مشکل در اتصالات آن، بهتر است که از صندلی‌ های اداری خود به‌ طور منظم نگهداری کرده و در استفاده از آن نکات مهم را رعایت نمایند. همچنین چگونگی جا به جایی صندلی‌ های اداری در محیط ادارات، چگونگی تکیه دادن به آن، تمیز کردن صندلی اداری و بررسی مداوم اتصالات آن می‌ تواند در افزایش طول عمر آن‌ ها نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.


اینجا بخوانید: راهنمای خرید صندلی چرخدار مدرن

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده، کارشناسان شرکت نوژن توصیه می‌ نمایند که هر چند ماه یک‌ بار، مبلمان اداری به‌ ویژه صندلی‌ های اداری خود را بررسی دوره‌ ای کرده و از بروز هر گونه مشکلات و ایرادات جبران‌ ناپذیر در آن‌ ها جلوگیری نمایید.

در پایان

شرکت نوژن به‌ عنوان برترین و معتبر ترین شرکت‌ های تولید کننده پارتیشن اداری و مبلمان اداری ، دارای سال‌ ها فعالیت بوده و دارای طراحان، تیم کارشناسی و فروش بسیار متخصص و ماهر می‌ باشد. این مجموعه با بهره‌ گیری از بروز ترین تجهیزات و نوین‌ ترین طراحی‌ های مبلمان و پارتیشن اداری، تمامی محصولات خود را به عرضه مشتریان رسانده و تمامی مشاوره‌ ها و راهنمایی‌ های لازم را در چگونگی انتخاب محصولات خود به‌ صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می دهد. در صورت برقراری ارتباط با شرکت نوژن و اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش محصولات، می‌ توانید توسط شماره‌ 02158942 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *