بلاگ

آشنایی با انواع میز کنفرانس

انواع میز کنفرانس

به دور از انتظار نخواهد بود اگر بگوییم از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک اداره و یا شرکت‌ را اتاق کنفرانس تشکیل می‌دهد. بر همین اساس در این مطلب برآنیم به بررسی میز کنفرانس و انواع آن بپردازیم.

در واقع می‌توان گفت که اتاق کنفرانس محلی برای مذاکره و گفتگو در شرکت‌ها بوده و برگزاری جدی ترین و اولین ملاقات‌ها با مشتریان، شرکاء و غیره، بسیاری از قراردادها، ایده‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز در این محل منعقد می‌شود. علاوه ‌بر اهمیت سالن کنفرانس در ادارات، توجه به نوع میز کنفرانس، ابعاد آن‌ها و همچنین نوع چیدمان میزها نیز بسیار حائز اهمیت است.

میز کنفرانس یکی از مهمترین انواع میز اداری بوده و دارای انواع گوناگونی از نظر متریال، اندازه، طراحی هستند  که در این مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

انواع میز کنفرانس براساس اندازه و ابعاد

میزهای کنفرانس براساس ابعاد و اندازه به شکل‌های دایره‌ای، مربعی، مستطیلی و بیضی‌شکل یا U شکل طراحی و تولید می‌شوند.

  • میز کنفرانس دایره‌ ای

یکی از مهم‌ترین شکل‌های میز کنفرانس، میز کنفرانس دایره‌ای است. این میزها علاوه‌بر ایجاد فضایی زیبا در اتاق کنفرانس، دارای ابعاد و کارایی‌ های گوناگون بوده و از متریال هایی چون شیشه، ام دی اف، فلز و غیره نیز ساخته می‌شوند. این میزها با توجه به تعداد نفرات حاضرین و همچنین فضای کنفرانس انتخاب‌شده و دارای محدودیت‌های خاصی نبوده و پایه آن‌ها از جنس چوب یا استیل ساخته می‌شود.

  • میز کنفرانس مربع

یکی از ویژگی‌های استفاده از میز کنفرانس مربعی، انعطاف‌ پذیری این میزها است. زیرا به دلیل شکل این میزها، به‌ راحتی می‌توان چند میز مربعی را در کنار هم قرار داده و فضای میز کنفرانس را گسترش داد. همچنین این ابعاد از میز کنفرانس برای جلسات کوچک و تیمی استفاده می‌شوند.

  • میز کنفرانس U شکل یا بیضی

میزهای کنفرانس U شکل معمولاً رایج‌ترین میز کنفرانس استفاده‌ شده در شرکت‌ها و ادارات هستند. این میزها کارایی بالایی داشته و زیبایی به اتاق کنفرانس بخشیده و دارای محبوبیت بالایی نیز هستند. میزهای U شکل همان‌طور که از نامش پیداست به شکل U و یا برخی به شکل بیضی بوده و در قسمت میانی آن‌ها، امکان قرارگیری مانیتور وجود خواهد داشت. میزهای U شکل قابل‌ استفاده در هر اتاق کنفرانسی هستند و فضای میانی آن‌ها نباید کمتر از ۸۰ سانتی‌متر بوده و ابعاد آن‌ها با توجه به فضای موجود در اتاق کنفرانس قابل‌ تغییر است.

هد میزهای کنفرانس U شکل جهت مدیریت جلسه طراحی‌شده و متریال آن‌ها از شیشه، ام دی اف و چوب تهیه می‌شود.

  • میز کنفرانس مستطیلی

میزهای کنفرانس مستطیلی به‌طور معمول برای برگزاری جلسات رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از میزها برای اتاق‌های کنفرانس با ابعاد بزرگتر استفاده می‌شود. شکل دیگری از میزهای کنفرانس مستطیلی وجود دارد که این میزها دارای ۲ سر گرد بوده و به‌ صورت نیم‌دایره طراحی می‌شوند. میزهای کنفرانس مستطیلی همچنین برای برگزاری گردهمائی های کوچک، کارگاه‌ های علمی آموزشی و جلسات گروهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع میز کنفرانس براساس متریال

میزهای کنفرانس از متریال ها و جنس‌های متفاوت ساخته‌ شده ولی رایج‌ترین آن‌ها، میزهای کنفرانس از جنس ام دی اف هستند. میز کنفرانس باید دارای جنس و کیفیت خوبی باشد، زیرا این بخش از مبلمان اداری محل نشست و برخواست افراد مهم بوده و جلسات و مذاکره‌ های مهمی در آن‌جا انجام می‌شود. اگر جنس میز کنفرانس از مواد بی‌کیفیت ساخته‌ شده باشد، در اثر استفاده ضربه‌ خورده و طول عمر کمتری خواهد داشت.

ازجمله متریال‌های رایج مورد استفاده در ساخت میز های کنفرانس می‌توان به چوب، شیشه و ام دی اف اشاره کرد.

  • میز کنفرانس چوبی یا ام دی اف

یکی از پرطرفدارترین میزهای کنفرانس، میز کنفرانس چوبی و یا ام دی اف است. این جنس از میز بسیار با کیفیت، زیبا و جذاب طراحی و ساخته می‌شوند. میزهای کنفرانس چوبی به‌ صورت چوب خالص و هم به‌ صورت ترکیبی از چوب و شیشه و یا فلز نیز تولید می‌شوند.

  • میز کنفرانس شیشه‌ ای

میزهای کنفرانس شیشه‌ای یکی از انتخاب‌های مورد توجه و بسیار محبوب در اتاق‌های کنفرانس است. این میزها به دلیل شفافیت و زیبایی خود و همچنین بازتاب نور از سطح خود، نمای خاص به اتاق‌های کنفرانس می‌بخشند. میزهای کنفرانس شیشه‌ای دارای طرح‌های متنوعی بوده و به وسیله پایه‌های استیل و فلز نیز ساخته می‌شوند.

  • میز کنفرانس ام دی اف

میزهای کنفرانس ام دی اف جزئی از مدل‌های بسیار پرطرفدار، رایج و بسیار بادوام در بین انواع میزهای کنفرانس است و تنوع در این میزها بسیار بالا است. در میزهای کنفرانس ام دی اف جهت افزایش جذابیت بیشتر آن‌ها می‌توان از انواع روکش‌ های پلی استر، طبیعی، ملامینه و هایگلاس استفاده نمود.

انواع میزهای کنفرانس براساس طراحی

میزهای کنفرانس براساس چیدمان به انواع سبک نعل‌ اسبی، ضیافتی، هیئت مدیره و کلاس درس تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • میز کنفرانس U شکل

در این سبک از چیدمان، ماژول های میز به شکل U در کنار هم قرار گرفته و صندلی‌ها در قسمت بیرونی میز چیده می‌شوند. از سبک‌ های این میز در چیدمان، برای کنفرانس های جلسات آموزشی و ارائه و همچنین کنفرانس‌ های ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • میز کنفرانس سبک ضیافتی

این سبک از چیدمان میزهای کنفرانس برای بحث‌های گروهی و پذیرایی در اتاق‌های کنفرانس استفاده‌ شده و شرکت‌کنندگان در گروه‌های ۴ تا ۸ نفر برای برگزاری جلسات دور هم جمع می‌شوند.

  • میز کنفرانس هیئت مدیره

در این نوع از چیدمان، تمامی میزهای کنفرانس به شکل مستطیلی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فضای کافی برای قرارگیری پای شرکت‌کنندگان نیز در این سبک از چیدمان فراهم می‌شود. در این نوع سبک انتهای دو طرف میز به شکل‌های ذوزنقه‌ای و دایره‌ای‌شکل طراحی‌شده تا فضای بیشتری را ایجاد کنند.

  • میز کنفرانس آموزشی

همان‌طور که از نام این نوع چیدمان پیدا است، برای کنفرانس های آموزشی و بحث‌های گفت‌وگویی به کار برده شده و سبک آن به گونه‌ای است که مدیر جلسه در ردیف روبه‌رو نشسته و سایر حضار به‌ صورت ردیفی و پشت‌سرهم قرار می‌گیرند.

  • میز کنفرانس مدرن

از میزهای کنفرانس مدرن جهت برگزاری جلسات گروهی و تیمی و همچنین برگزاری همایش‌های بزرگ به کار برده می‌شود. ارتفاع استاندارد میزهای کنفرانس مدرن حداقل ۷۵ سانتی‌متر بوده و بسیار سبک، شیک و بادوام هستند.

  • میز کنفرانس کلاسیک

میزهای کنفرانس کلاسیک حالت سلطنتی داشته و از این‌رو جزء پرطرفدارترین سبک‌ های میز کنفرانس هستند. این میزها از جنس چوب ساخته‌ شده و نقش‌ و نگارهای خاصی بر روی آن‌ها طراحی می‌شود. میز کنفرانس کلاسیک در رنگ چوب سفید، مشکی و رنگ طبیعی چوب در بازار وجود داشته و ارتفاع آن‌ها به‌طور معمول ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر و طول آن‌ها بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر است.

از میز کنفرانس کلاسیک برای اتاق‌های کنفرانس با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود.

شرکت نوژن، طراح و تولیدکننده انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری بوده و دارای طراحانی بسیار خلاق و ماهر در این زمینه است. شرکت نوژن با بهره‌گیری از بروزترین طرح‌های دنیا وبا توجه به سبک ادارات و سازمان‌ها، بهترین و با کیفیت‌ترین مبلمان اداری به‌خصوص میزهای کنفرانس را طراحی و تولید می‌کند. شما می‌توانید جهت دریافت قیمت انواع میز کنفرانس براساس مشخصات و استانداردهای آن، با کارشناسان فروش نوژن با شماره تماس پنج رقمی 02158942 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *