بلاگ

آشنایی با انواع سیستم آکوستیک در محیط اداری

پارتیشن اداری آکوستیک

کاهش آلودگی صوتی در محیط داخلی ادارات و حفظ تمرکز کارمندان برای انجام فعالیت‌ های اداری، یکی از عوامل بسیار قابل‌ توجه و حائز اهمیت در فضای ادارات است. زیرا تمامی کارمندان برای انجام کار های اداری خود، نیازمند یک حریم خصوصی مناسب هستند و بنابراین نوع طراحی داخلی ادارات و تجهیزات به‌ کار برده شده باید به‌ گونه‌ ای باشند که بتوانند این فضا را برای کارکنان جهت افزایش بهره‌وری از فعالیت آن‌ ها به وجود آورند. تجهیزات و سیستم‌ های آکوستیک، از جمله بهترین روش‌ های کاهش آلودگی صوتی در محیط داخلی ادارات هستند که در قالب انواع تجهیزات اداری همچون پارتیشن قابل طراحی و اجرا هستند.

در ادامه با سیستم آکوستیک و انواع آن در محیط‌ های اداری آشنا شده و آن‌ ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سیستم آکوستیک چیست؟

همان‌ طور که مطلع هستید، بیشتر شرکت‌ ها و دفاتر اداری، در داخل بافت شهری هستند و از این‌ رو سروصدا های خارجی، می‌ تواند در آرامش محیط داخلی ادارات بسیار تأثیرگذار باشد. علاوه‌ بر آن برخی سازمان‌ های اداری نیز به‌ دلیل رفت‌وآمد مداوم ارباب رجوع و مشتریان و همچنین نوع فعالیت کاری کارمندان، بسیار شلوغ بوده و از همین‌ رو نیازمند کاهش آلودگی صوتی در محیط داخلی است. تجهیزاتی که تحت عنوان کاهش‌ دهنده آلودگی صوتی در یک محیط استفاده می‌ شوند، تحت عنوان سیستم‌ های آکوستیک نام دارند و دارای نوع متفاوت‌ تری از طراحی و اجرا نسبت‌ به سایر تجهیزات اداری هستند. به‌ طور کلی سیستم‌ های آکوستیک دارای فناوری جدیدی در طراحی و ساخت هستند و در شکل‌ های متفاوتی می‌ توانند علاوه‌ بر کاهش آلودگی صوتی و حفظ تمرکز در کارمندان، حریم شخصی بسیار مناسبی را نیز در محیط به وجود آورند.

پارتیشن اداری آکوستیک، عایق صوتی مناسب

در اکثر شرکت ها برای تقسیم بندی فضا از پارتیشن اداری استفاده می کنند که هم از نظر هزینه مقرون به صرفه است و زیبایی خاصی را به فضا می دهد و همچنین در زمان جا به جایی به راحتی قابل انتقال و نصب در محیط جدید است. اگر قصد دارید تا پارتیشن اداری همانند عایق صوتی عمل کند می توانید از پارتیشن آکوستیک استفاده کنید تا آرامش در محیط کاری را برای کارمندان به ارمغان بیاورید. هر شرکت و اداره ای برای شروع کار نیاز به مبلمان اداری میز مدیریت، میز کارمندی، پارتیشن اداری، صندلی کارمندی، صندلی مدیریتی، میز منشی، کمد و کتابخانه، فایلینگ اداری، ست رومیزی و تجهیزات اداری دارد تا بتواند فعالیت خود را شروع کند.

صدا موضوع بسیار مهمی در محیط اداری است و آکوستیک کاری در فضای کاری دارای دو اصل است:

  • جلوگیری از انتقال صدا از بیرون اتاق و ساختمان به داخل
  • جذب صداهای اضافه در داخل

وجود اختلالات صوتی در کارهای ساده و معمولی می تواند محرکی باشد بر فعالیت بیشتر پرسنل اما در کارهای پیچیده که نیاز به آرامش و تمرکز بالا دارد موجب کاهش تمرکز در کارمندان و پایین آمدن راندمان کاری می شود.  اشخاص روزانه صداهای مختلفی را از محیط پیرامون خود می شنوند و گاهاً از لحاظ روحی و روانی در محیط کار نیاز به آرامش دارند تا بتوانند وظیفه محوله را به درستی انجام دهند.

انواع سیستم آکوستیک

انواع پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن هایی که تحت عنوان جداکننده‌ های آکوستیک در طراحی داخلی شرکت‌ ها و سازمان‌ های اداری استفاده می‌ شوند، دارای انواع گوناگونی بر اساس متریال و نوع طراحی هستند که از جمله مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

پارتیشن آکوستیک شیشه‌ ای

در طراحی و ساخت این نوع از پارتیشن‌ های آکوستیک، از متریال شیشه بسیار باکیفیت و نشکن استفاده می‌ شود و عایق بسیار مناسبی نیز در برابر صدا هستند. این نوع پارتیشن‌ های آکوستیک، قابل ترکیب با فوم و یا ام دی اف نیز هستند و در مقابل پارتیشن‌ های آکوستیک فومی، از هزینه بالاتری در خرید و نصب و اجرا برخوردار می‌ باشند.

پارتیشن آکوستیک فومی

این نوع از پارتیشن‌ های آکوستیک، از متریال فوم بسیار باکیفیت و جذب‌ کننده صدا ساخته می‌ شوند و با توجه به نوع دکوراسیون داخلی محیط، در ابعاد و اندازه های متفاوتی قابل طراحی و اجرا هستند. پارتیشن‌ های آکوستیک فومی نسبت‌ به سایر پارتیشن های جاذب صدا، از هزینه پایین‌ تری در نصب و اجرا برخوردار هستند و به‌ طور معمول نیز به‌ صورت متحرک طراحی می‌ شوند.

پارتیشن آکوستیک چوبی تک‌ جداره و دوجداره

پارتیشن‌ های آکوستیک چوبی دوجداره نسبت‌ به نوع تک جداره خود، عایق مناسب‌ تری در برابر صدا هستند اما پارتیشن‌ های چوبی تک‌ جداره نیز تا حد قابل‌ توجهی می‌ توانند نویز را به خود جذب کنند. پارتیشن‌ های آکوستیک چوبی علاوه‌ بر کاربرد به‌ عنوان جدا کننده و جذب‌ کننده صدا، از نما و ظاهر بسیار شیک و منحصر به‌ فردی نیز برخوردار هستند و قابل طراحی و اجرا در انواع محیط‌ های عمومی و شخصی می‌ باشند.

مزایای استفاده از سیستم آکوستیک در محیط اداری

از جمله مهم‌ ترین مزایای استفاده از انواع سیستم آکوستیک در محیط‌ های اداری به‌ ویژه انواع پارتیشن اداری آکوستیک، می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • تنوع گسترده طرح و رنگ در تمامی پارتیشن‌ های اداری آکوستیک
  • کاربرد به‌ عنوان جداکننده و جذب‌ کننده نویز در محیط داخلی
  • قابلیت طراحی و اجرا در ابعاد و اندازه های متفاوت با توجه به نوع تفکیک سازی محیط
  • انتشار نور طبیعی در محیط با استفاده از پارتیشن آکوستیک شیشه‌ ای
  • برخورداری از دوام و ماندگاری بالا
  • دارای مقاومت در برابر آسیب‌ ها و صدمات محیطی
  • ایجاد حریم خصوصی مناسب برای کارمندان در محیط داخلی
  • کاهش سروصدا و آلودگی‌ های صوتی در محیط
  • افزایش تمرکز در کارمندان و همچنین افزایش بهره‌وری در فعالیت آن‌ ها
  • قابلیت اجرا و هماهنگی با انواع دکوراسیون های مدرن و کلاسیک

قیمت خرید و نصب پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن‌ های اداری آکوستیک با توجه به متریال به‌ کار رفته در طراحی و ساخت آن‌ ها، دارای هزینه‌ های متفاوتی در خرید هستند و بنابراین نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن‌ ها در نظر گرفت. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر تعیین قیمت خرید پارتیشن های اداری آکوستیک نیز می‌ توان به ابعاد و اندازه پارتیشن، شرکت تولید کننده، تخصص تیم اجرایی، متراژ محیط، طرح و رنگ، خدمات پس‌ از فروش و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت مبلمان اداری نوژن تمام محصولات مورد نیاز شما را با کیفیتی مثال زدنی و قیمتی باور نکردنی ارائه می کند. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *