بلاگ

ابعاد مناسب پارتیشن های اداری

ابعاد پارتیشن اداری

آیا پارتیشن بندی مناسب بین قسمت های مختلف یک اداره تاثیری در روند کاری کارمندان و نتیجه خروجی که همان افزایش راندمان کاری می باشد، دارد؟ ابعاد پارتیشن اداری چگونه باید باشند؟ این ها نمونه سوالاتی هستند که یک مدیر قبل از اقدام به پارتیشن بندی باید آن را بداند. نقش پارتیشن ها در یک شرکت یا سازمان چیست؟

ابعاد پارتیشن اداری

دیوارهای اصلی بنا شده در یک ساختمان گاهی جواب گوی نیاز یک شرکت در زمینه بخش بندی آن به قسمت های مختلف کاری نمی باشند. از آن جایی که سِمَت های مختلفی در یک اداره وجود دارند، همگی آن ها نیازمند دارا بودن قسمت های مجزا به خود هستند. از این رو، بهره وری هرچه بیشتر از فضای موجود سبب شده تا از یک محیط بعضا کوچک، مکان های مختلفی را برحسب احتیاجات آن اداره طراحی نمود.
همواره یک طراح باید اصول زیباشناسی، معماری، هنر و استانداردهای لازم را در پارتیشن بندی محیط در نظر گرفته و برای تعریف هر فضا، اطلاع از عملکرد و کارایی موردنیاز آن فضا الزامی است. در پارتیشن بندی و تیغه چینی اداری، ارتفاع پارتیشن ها از اهیمت زیادی برخوردار است و در بهبود میزان ارتباطات افراد بین هر قسمت تاثیر بسزایی دارد.

اهداف استفاده از پارتیشن اداری

با توجه به کارایی متنوع پارتیشن های اداری و  ویژگی هایی که هر دارد خدف از نصب پارتیشن در ادارات نیز تفاوت دارد  که در زیر عنوان شده اند.

  •  ایزوله نمودن محیط

یا همان آگوستیک کردن فضا می باشد. در بعضی از قسمت های یک شرکت مثل بخش کارشناسان فروش ، میزان سر و صدا زیاد و آلودگی صوتی فراوان می باشد ، در حالی که برعکس آن در بخش حسابداری، حسابدار احتیاج به سکوت و آرامش جهت انجام کار خود دارد. اگر صدای زیاد بخش فروش به بخش حسابداری ورود پیدا کند، طبیعتا مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد که از جمله می توان به افزایش استرس، خستگی زیاد و اختلال در روند حساب و کتاب ها اشاره نمود. بنابراین وجود یک عایق صوتی کاملا ضروری می باشد که طبیعتا خواسته هر کارمندی است که انجام وظیفه اش منوط به عدم وجود جاروجنجال است.

  • ایجاد حریم کاری بین کارمندان 

عبور و مرور ارباب رجوع ها در برخی از قسمت های اداره بیشتر از سایر جاها می باشد. بهتر است این بخش از سایر بخش ها جدا شده تا کارمندی که وظیفه او کار با کامپیوتر است از تنش و مزاحمت ها دیداری رهگذران به دور مانده و در آرامش حریم اداری خود به انجام حرفه اش بپردازد.

ابعاد مناسب پارتیشن های اداری نوژن

مبلمان اداری نوژن با در نظر گرفتن دو مورد فوق الذکر، به تولید انواع پارتیشن های اداری با ابعاد و جنس های مختلف پرداخته است.
در صورتی که ایزوله کردن محیط کاری مدنظر باشد، پارتیشن های دو جداره یا پارتیشن تمام قد شیشه ای یا پارتیشن های کلاسیک به مشتریان عزیز پشنهاد می گردد.

در حالتی که هدف از استفاده پارتیشن در دکوراسیون اداری تنها مرزبندی بین افراد و ایجاد حریم و محدوده برای ایشان است، پارتیشن های آلومینومی یا پارتیشن های تک جداره شیشه ای کوتاه قد کفایت خواهد نمود. همچنین در محیط هایی با رفت آمد کمتر معمولاً از جداکننده تک جداره استفاده می شود. پارتیشن تک جداره معمولاً از ترکیب ام دی اف و شیشه با ضخامت 6 میلی متر ساخته می شوند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که ابعاد پارتیشن اداری و ارتفاع آن کاملا بستگی به شرایط هر محیط کاری دارد و براساس چگونگی استفاده از بخش های مختلف یک اداره باید اندازه های آن را سفارش داد.
کارشناسان و مشاوران خبره مبلمان اداری نوژن در این انتخاب و چگونگی نصب آن شما را راهنمایی خواهند نمود.

پارتیشن آلومینیومی

رعایت اصول و استاندارها در پارتیشن بندی چه مزایایی دارد؟

مادامی که تیغه چینی اداری با عدم رعایت قاعده معماری و بدون پایبندی به زیباشناسی ، صرفا برای به وجود آوردن دیوارهای حائل صورت پذیرد، شاید در وهله اول این گونه به نظر برسد که مشکل ما را از جهت تقسیم بندی بخش ها حل کرده است ولی ایرادات خود را بعدها به رخ خواهد کشاند. اگر سیاست کاری شرکت برای طراح مشخص نشده باشد ، ارتباطات بین افراد در سمت و رده های مختلف به اختلال کشیده می شود.

دراین نوشتار سعی خود را بر آن داشتیم تا اهمیت انتخاب ابعاد مناسب پارتیشن اداری را مورد بررسی قرار دهیم. به منظور مشاهده کلیه پارتیشن های اداری نوژن کافی است بر روی لینک آن کلیک کرده و درباره ویژگی ها و خصوصیات هریک، اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *